Το ελληνικό γκότζι μπέρι στις ξένες αγορές
Μπισκότα, σοκολάτες, καλλυντικά και χυμοί με ελληνικό γκότζι μπέρι, που μάλιστα θα είναι αναγνωρίσιμα και διεθνώς, με ενιαίο λογότυπο στις ετικέτες τους; Γιατί όχι; Μπορεί οι ρίζες της καλλιέργειας του εν λόγω φρούτου να χάνονται στη μακρινή Νίγκτζια της βορειοδυτικής Κίνας, αλλά ένας συνεργατικός σχηματισμός (cluster) με έδρα την Κοζάνη, οραματίζεται να "βάλει" τα προϊόντα με ελληνικό γκότζι μπέρι στις αγορές του εξωτερικού, προβάλλοντας μάλιστα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μικροκλίματος της Ελλάδας, που τής δίνουν συγκριτικό ποιοτικό πλεονέκτημα στην παραγωγή της συγκεκριμένης "υπετροφής".
Το cluster, με την επωνυμία «Ελληνικό Γκότζι», έχει πανελλήνια εμβέλεια και ενώνει υπό τη σκέπη του 10, μέχρι στιγμής, καλλιεργητές και μεταποιητές του "θαυματουργού" φρούτου γκότζι μπέρι, ΑΕΙ, ΤΕΙ, οργανισμούς και ινστιτούτα, όπως τόνισε στο ΑΜΠΕ ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Περιφερειακής Ανάπτυξης δυτικής Μακεδονίας (ΙΠΑΔΜ), Χρήστος Τράντης, ομιλητής σε πρόσφατη ημερίδα για το θέμα, που διοργάνωσε ο δήμος Αλεξάνδρειας, σε συνεργασία με το cluster και με την υποστήριξη του ΙΠΑΔΜ. Σε επόμενο στάδιο, στόχος είναι να ενταχθούν σε αυτό περισσότεροι καλλιεργητές, ώστε το φρούτο να παράγεται σε ποσότητες επαρκείς για την πραγματοποίηση εξαγωγών.
«Η καλλιέργεια ξεκίνησε ήδη στην Κεντρική Μακεδονία, προ τριετίας και την Κόρινθο τον περσινό Οκτώβριο, ενώ στόχος μας είναι να δημιουργηθούν αρχικά πέντε πυρήνες καλλιέργειας, στις περιοχές γύρω από τη Βέροια, την Κοζάνη, την Αλεξανδρούπολη, την Άρτα και την Κορινθία. Καλλιέργειες στις εν λόγω περιοχές υπάρχουν ήδη και μάλιστα από αυτές συγκεντρώνουμε και πειραματικά δεδομένα» διευκρίνισε ο κ.Τράντης.
Κατά τον ίδιο, στόχος του cluster δεν είναι μόνο η ανάπτυξη της καλλιέργειας και της μεταποίησης στην Ελλάδα, αλλά και η δημιουργία ενιαίου εμπορικού σήματος (brand name), η υποστήριξη της επιχειρηματικής ανάπτυξης και της καινοτομίας, η παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών, η έρευνα, ανάπτυξη, δικτύωση και διεθνής προβολή του ελληνικού Γκότζι.
Πρόσθεσε ότι ήδη παράγονται περίπου 5 τόνοι βιολογικών προϊόντων με ελληνικό γκότζι μηνιαίως, οι οποίοι αφορούν τρεις κωδικούς μπισκότων (παιδικό, διαίτης και ειδικό διαίτης), σοκολάτες, μαρμελάδα και καλλυντικά, που ξεκίνησαν ήδη να διατίθενται, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται συζητήσεις και με μεγάλη εταιρεία παραγωγής χυμών, για την παραγωγή και χυμού γκότζι.
πηγή: mpa.gr